Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(118)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(95)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(10)
Placówka
Dział dla Dorosłych
(99)
Dział dla Młodzieży NASTKA
(9)
Dział dla Dzieci
(3)
Dział gromadzenia (IM)
(6)
Filia Słonecznik
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Winczura Barbara (1969- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Gliszczyński Arkadiusz
(2)
Huk Tomasz
(2)
Kanios Anna
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Święcicka Joanna
(2)
Adamek Irena
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bielski Janusz (1934- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochno Ewa
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chabior Agata
(1)
Chojnacka Barbara
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Marcin
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Fabiś Artur
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Fuks Agat
(1)
Fuks Agata
(1)
Gawrecki Lechosław
(1)
Glej Sandra
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Alicja
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kokocińska Agata Maria
(1)
Komorowska Olga
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Krzemińska Dorota
(1)
Królica Maria
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Lewicka Monika
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Majerek Bożena
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Mikosza Lucyna
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nordoff Paul (1909-1977)
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Opora Robert
(1)
Paluch Anna
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pastuszek-Lipińska Barbara
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Plichta Piotr
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Robbins Clive
(1)
Rudnicki Paweł
(1)
Rutkowska-Dydyna Wiesława
(1)
Sajdak Anna
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(82)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
Język
polski
(118)
Odbiorca
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Ginekolodzy
(1)
Lekarze
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(8)
Dzieci
(7)
Pedagogika
(7)
Rodzina
(7)
Wychowanie
(7)
Młodzież
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Kształcenie
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja medialna
(2)
Emancypacja
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kobieta
(2)
Matematyka
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Polityka społeczna
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Subkultura
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adopcja
(1)
Afazja
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Animacja kultury
(1)
Animaloterapia
(1)
Antypedagogika
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bliźnięta
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberpsychologia
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dogoterapia
(1)
Doktorzy honoris causa
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore nieuleczalnie
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etologia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Formy autobiograficzne
(1)
Geje
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Ludzie starzy
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(15)
Raport z badań
(11)
Monografia
(10)
Podręcznik
(8)
Podręczniki akademickie
(7)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
118 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Autor podejmuje się ważnego zadania wypełnienia wyraźnie odczuwanego braku materiałów dydaktycznych w ujęciu podręcznikowym, dotyczących profilaktyki i resocjalizacji realizowanej w środowisku wolnościowym, wykraczającej poza tradycyjne instytucje zamknięte. Zapotrzebowanie w tym zakresie występuje w kształceniu studentów specjalności resocjalizacja na szczeblu licencjackim i magisterskim. Brak jest również opracowań teoretycznych i monograficznych na ten temat. O konieczności resocjalizacji w szerokich układach społecznych decyduje rażąca niewydolność dotychczasowej praktyki penitencjarno-resocjalizacyjnej w zakładach poprawczych i karnych wyrażająca się w wysokich wskaźnikach recydywy i pogłębianiu się patologizacji osobowości w toku izolacji penitencjarnej. Niewydolność ta jest od dawna odczuwana przez teoretyków pedagogiki i prawników. Tendencja w zakresie zmiany poglądów na temat resocjalizacji w warunkach wolnościowych uwidacznia się nie tylko w Polsce. […] Przesunięcie oddziaływań resocjalizacyjnych na szeroki kontekst społeczny nie jest możliwe bez zasadniczych zmian w profilu kształcenia specjalistów w zakresie resocjalizacji, stąd inicjatywa wydawnicza Wiesława Ambrozika zasługuje na uznanie. - Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bronisława Urbana.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja pod red. Ewy Bochno, Inetty Nowosad i Mirosława J. Szymańskiego stanowi bezpośrednią kontynuację tomu "Codzienność szkoły. Nauczyciel", poddającej filozoficznej analizie pojęcie codzienności i osadzającej w niej nauczyciela, jako indywidualności „o rozszerzonym profilu zawodowym i jednocześnie otwartym podejściu do wykonywanych zadań”. Nie inaczej jest w tym przypadku, jednak tym razem w realiach codzienności i wśród jej atrybutów (czas, przestrzeń, powszedniość etc.) osadzono ucznia, analizie poddając trzy aspekty jego szkolnej codzienności: dyskurs polityczno-oświatowy (m.in. kwestia reform szkolnictwa i obniżenia wieku szkolnego), kwestie edukacyjne (edukacja ekologiczna, wychowanie fizyczne jako element zdrowego trybu życia) i wreszcie – codzienność uczniów o specjalnych potrzebach Edukacyjnych (uczeń niepełnosprawny, uczeń nieprzystosowany społecznie, uczeń ubogi).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Poświęcone używkom publikacje przyzwyczaiły nad do jednostronnego ujęcia tematu, jasno wyznaczającego kierunek czytelniczej interpretacji; inaczej postąpiła Beata Hoffmann, pisząc „Narkotyki w kulturze młodzieżowej". Nie znaczy to, że autorka w jakikolwiek sposób popiera czy uzasadnia zjawisko narkomanii – cechą osobowości twórczej autorki „Perfum" (Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2013) jest pasja analizowania zjawisk społecznych, jakim bez wątpienia pozostaje stosowanie środków psychotropowych, niezależnie od ich moralnego wydźwięku. „Narkotyki" w ujęciu Beaty Hoffmann postrzegane są przez pryzmat konkretnych subkultur czy środowisk, dla których środki odurzające stanowiły swoiste „sine qua non". I tak Autorka zabiera nas w egzotyczną podróż, gdzie punktem wyjścia jest paryska bohema spod znaku Baudelaire’a i la belle epoque, a przystankami Londyn czasów Sex Pistols czy rockowisko z polskim „kompotem” w tle. Hoffmann nie ocenia, jedynie bada i przedstawia, słucha z zaciekawieniem (książkę wypełniają po części fragmenty autentycznych wywiadów; część respondentów zmarła na długo przed ukazaniem się książki) i przedstawia czytelnikowi swe obserwacje. Opowieść, być może całkiem bezwiednie, okazała się być fascynującą, jak każda historia z szaleństwem w tle…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Codzienność szkoły. Nauczyciel" ukazuje rzeczywistość szkoły w różnych wymiarach z perspektywy nauczyciela. Atutem prezentowanych treści jest teoretyczne osadzenie atrybutów/przymiotów codzienności, takich jak: czas, przestrzeń, powszedniość, odświętność, w teoriach filozoficznych, socjologicznych, antropologicznych oraz w pedagogice, by w dalszej kolejności móc się odwoływać do badań penetrujących meandry szkolnej rzeczywistości doświadczanej przez nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. OpII
Książka
W koszyku
Bliźnięta : poradnik dla rodziców / Joanna Tkacz. - Wyd. 2 poszerz. i zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007. - 260 s. : il. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Rodziców (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela. "Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli" stanowi zmienione i rozszerzone wydanie "Zarysu dydaktyki szkolnej" (F. Bereźnicki). Zmianie poddano tytuł oraz samą treść, poszerzając ją o wybrane i poprawione zagadnienia zawarte w publikacji "Podstawy kształcenia ogólnego" (F. Bereźnicki). W niniejszej książce zawarto wiedzę, która wynika z Autora kilkudziesięcioletniej pracy dydaktyczno-naukowej w szkolnictwie ogólnokształcącym i wyższym, a także z własnych przemyśleń teoretycznych przedstawionych w wielu publikacjach dydaktycznych. Wykorzystał tu bogaty dorobek naukowy i poglądy znanych i cenionych dydaktyków, a jednocześnie profesorów uniwersyteckich, m.in. K. Denka, C. Kupisiewicza, T. Lewowickiego, K. Kruszewskiego, S. Palki, J. Półturzyckiego, M. Śnieżyńskiego, W. Zaczyńskiego i najbardziej cenionego W. Okonia, twórcy teorii kształcenia wielostronnego, a także wielu innych. „Ich prace tworzą dzisiaj nowy kształt polskiej teorii kształcenia”. Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, która winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego współczesnych dydaktyków. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczególnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środków dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania uczniów. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się uczniów, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, które są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej. Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne. Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studiów i pracy nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym. Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do „duszy” nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego „instynkcie” i „typie antropologicznym”. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się „talent” nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską „osobowością”. Pojmowano ją zresztą rozmaicie – jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne. W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W refleksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą. „Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera” to pozycja, która w krótki, jasny i przejrzysty sposób opisuje sylwetkę dziecka autystycznego. Poznajemy listę cech charakterystycznych dziecka z tym zaburzeniem w zestawieniu z komentarzem matki chłopca z zespołem Aspergera. To sprawia, że nie czytamy tylko o zaburzeniu opisanym w suchych faktach. Czytamy o kimś prawdziwym, o chłopcu, który zbiera ślimacze skorupy, interesuje się motoryzacją i lubi kanapki z tuńczykiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616+617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Mutyzm wybiórczy. Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów" to kolejne wydanie niezwykle popularnego opracowania autorstwa Marii Bystrzanowskiej, którego poprzedni nakład został wyprzedany w zaledwie kilka tygodni. Książka skierowana jest zarówno do specjalistów, terapeutów, psychologów, logopedów, nauczycieli i pedagogów, jak i rodziców dzieci dotkniętych tym problemem. Mutyzm wybiórczy to zaburzenie na tle lękowym, które rozwija się najczęściej u dzieci w wieku przedszkolnym. Polega ono na na unikaniu konwersacji w sytuacjach społecznych, przy jednoczesnym zachowaniu zdolności swobodnej rozmowy z domownikami. Wiedza o tym problemie jest jednak ciągle słabo rozpowszechniona, a wiele osób, nawet pracujących na co dzień z dziećmi, w ogóle o nim nie słyszało. Ponadto, w naszym kraju ciągle niewiele jest dostępnej literatury poruszającej temat mutyzmu wybiórczego oraz nowoczesnych sposobów jego leczenia. Niniejsza pozycja ma na celu wypełnienie tej luki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616+617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opinii społecznej i licznych publikacjach funkcjonuje głęboko zakorzeniony stereotyp, że zjawisko przemocy ma charakter jednostronny: sprawcą przemocy jest mężczyzna, natomiast kobieta jawi się jako jej ofiara. Ten stereotyp jest tak głęboko osadzony jest w świadomości społecznej, że nie dostrzega się procesów i zdarzeń społecznych, które coraz dobitniej temu przeczą. Każdy publicznie nagłośniony akt przemocy ze strony kobiety w stosunku do dziecka czy dorosłej ofiary traktuje się ciągle jako odosobniony incydent, a nie utrwalającą się tendencję i wynik postępujących na naszych oczach zmian cywilizacyjnych. Taki coraz bardziej skrzywiony obraz życia społecznego, obejmujący wzajemne relacje między kobietami i mężczyznami w domu i w pracy przynosi poważne konsekwencje dla życia zbiorowego: rozpad rodziny, wzrost rozwodów, spadek liczby satysfakcjonujących związków, szerzenie się kultury singli, zmiany w sferze preferowanych systemów wartosci, narastanie zjawiska maskulinizacji kobiet i zniewieścienia mężczyzn, niepokojące zmiany demograficzne. Kobiety przejmują męskie wzorce zachowania, w tym również te, które polegają na agresywności i stosowaniu przemocy. W polecanej monografii autor przytacza argumenty na poparcie tezy, że współcześnie obie płcie sytuują się zarówno po stronie sprawców, jak i ofiar przemocy. Liczy, że właściwe zrozumienie charakteru przemocy w relacjach damsko-męskich będzie korzystne dla obu stron, w tym zdecydowanie dla kobiet, którym pomoże spojrzeć na przemoc także z innej perspektywy. Autor ma także nadzieję, iż sporządzone opracowanie pobudzi inicjatywy naukowe, służące wypracowaniu strategii i technik zapobiegania i przeciwdziałania opisanym postaciom i formom przemocy stosowanej przez kobiety, w tym domowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Parentyfikacja to rodzaj doświadczenia, które znacząco zakłóca funkcjonowanie środowiska rodzinnego. Opiera się ono bowiem na działaniach, często heroicznych, podejmowanych przez dzieci, które kosztem swojego poczucia bezpieczeństwa, zaspokojenia własnych potrzeb emocjonalnych i wykorzystania możliwości rozwojowych oraz za cenę swoich osiągnięć edukacyjnych zabiegają o uratowanie i ochronę rodziny czy utrzymanie status quo – znanego i w ich mniemaniu stabilnego. Autorka polecanej publikacji za swój cel obrała poprowadzenie Czytelnika w głąb doświadczeń rozmówców i umożliwienie mu pełniejszego ich zrozumienia. Rozpoczyna więc od wyjaśnienia, czym jest zjawisko parentyfikacji występujące w rodzinach, prezentując dotychczasowe ustalenia naukowe na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Oficyna Wydawnicza "Impuls" zaprasza Czytelników do wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej „Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności". Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: "Wokół znanych kategorii i rozważań" oraz "Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616+617 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.07.2024)
Książka
W koszyku
Kultura szkoły to kategoria pojęciowa na dobre zakorzeniona w literaturze anglojęzycznej (i nie tylko), ale także coraz częściej pojawiająca się w rodzimym dyskursie na temat edukacji. Chociaż w naszym kraju są dostępne zarówno artykuły, jak i obszerniejsze prace poświęcone kulturze szkoły, to odczuwa się brak systematycznego i spójnego opracowania tego zagadnienia. Ta książka stanowi niewielki krok w stronę takiego właśnie przedstawiania tej kategorii, a jej cel jest dwojaki: z jednej strony analityczno-syntetyzujące podejście do stanowisk i modeli teoretycznych kultury oraz klimatu szkoły, z drugiej natomiast – ekspozycja „kultury szkoły” jako kategorii na tyle syntetycznej, że może ona dostarczyć szerszej perspektywy do spójnego, a nie – jak w zdecydowanej większości prac badawczych poświęconych dotychczas szkole – fragmentarycznego, wybiórczego oglądu życia i funkcjonowania placówki edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej